6 клас зарубіжна література

13.05.2020 6-А, Б, В

 Тема: К. Нестлінгер "Конрад, або Дитина з бляшанки". Незвичайність образу Конрада,  риси його характеру. 




Крістіне Нестлінгер (нар. 13 жовтня 1936 року) — австрійська дитяча письменниця.
Автор понад ста книжок для дітей і підлітків, а також книг кулінарних рецептів. Лауреат багатьох престижних мистецьких та літературних гірем|й.
Книжки Нестлінгер перекладені на 38 мов.
Крістіне Нестлінгер закінчила середню Школу з гуманітарним спрямуванням, потім навчалася у Віденській Академії образотворчого мистецтва. У молодості вона ілюструвала книжки для дорослих. Свою першу книжку «Вогненно-руда Фредеріка» Крістіне Нестлінгер написала в 1968 році й сама її проілюструвала (нагадуємо про творчий шлях Туве Янсон, яка також заявила спершу про себе як художник-ілюстратор, а потім проявила свій письменницький талант і була ілюстратором власних творів (всесвітньо відомі мумі-тролі). Книжка вийшла в 1970 році, і Крістіне отримала за неї літературну премію Фрідріха Бедекера.
Нагороди та премії:
премія імені Г. X. Андерсена (1984 рік);
Австрійська державна премія з європейської літератури;
Німецька премія в галузі дитячої літератури;
Премія міста Цюрих за кращу дитячу книжку;
Премія за кращу перекладану книжку, видану у Великобританії; премія пам’‎яті Астрід Ліндгрен (2003 рік).


“Конрад, або Дитина з бляшанки” аналіз 

Рік написання – 1975 
Жанр – повість. 
Тема – пригоди штучно створеного хлопчика в реальному світі. 
Ідея – слухняним бути потрібно вміру, що “закладати” вчительці однокласників – ще не значить бути чесним і сумлінним, а значить не мати в майбутньому друзів в класі, що якщо дуже хочеться морозива, то чому б його не з’їсти… 
Проблематика твору  Батьки і діти  Добро і зло 
Система образів Пані Берті Бартолотті Пан Егон – аптекар Конрад Кіті 
Сюжет повісті Зав’язка – Пані Бартолотті отримує поштою семирічного хлопчика
 Кульмінація– Блакитний конверт від виробників Конрада з вимогою повернути хлопчика Розв’язка– Конрад залишається у пані Бартолотті Конрад 
цитатна характеристика: -І тепер пані Бартолотті була страшенно злякана. Вона бачила золоті зірки, за ними — синювато-золотаву імлу, за імлою — нижню частину бляшанки, а в бляшанці — верхню частину зморщеного карлика. Бачила його зморщену, як сушене яблуко, голову, зморщені руки, зморщену шию і зморщені груди. Потім побачила й зморщений живіт, бо карлик, що, мабуть, сидів у бляшанці, тепер підвівся на ноги. -Перед нею тепер стояв хлопчик, якому можна було дати років сім. У нього була гладенька, ніжна дитяча шкіра здорового, смаглявого кольору, рожеві щоки, блакитні очі, білі зуби й біляві кучері. Він був голенький. – Пан Егон побачив Конрада в блакитній шапочці з золотим дзвоником. Очі в нього були широко розплющені, рот розтулений, вуха червоні, мов буряк, русяве волосся, що вибилося з-під шапочки, розкуйовджене, а вказівний палець правої руки притиснутий до кінчика носа. Надзвичайно вродлива, мила, беззахисна дитина. – Йому, сказав він, завжди тяжко від того, що заборонене. Це в нього закладено. – …виявився дуже спритним. Він перший дострибав у мішку до дверей спальні, єдиний доніс у ложці яйце до кухняних дверей і єдиний не розхлюпав ані краплі води з повної склянки, поки доніс її до дверей ванної. Ідеальність Конрада: – Треба мати співчуття до тварин! – Солодощі ввечері, перед сном, дуже-дуже шкідливі – Вчуся рахувати, — відповів хлопець. — Я ж бо завтра піду до школи. Тому хочу приготуватися як слід. – Але ж треба все з’їсти, що покладено на стіл, а особливо те, що покладено на тарілку. – Він почав із натяків: мовляв, батьки повинні миритися між собою, так краще для дітей, і якщо батьки сваряться, то здебільшого винні обоє. А ще сказав, що всі люди різні й треба бути поблажливим до своїх ближніх. –  Крім того, Конрад знав, як треба писати кожне слово. І писав дуже гарно, вмів, читаючи вголос, правильно ставити наголос У реченні, не крутився на місці, ніколи не балакав і не їв на уроках, не жував гумки, дивився тільки на пані Штайнц і уважно слухав її. Письменниця гіперболізує ідею чемної, такої любої батькам дитини аж до гротеску. Вона показує, що такий нібито бажаний для батьків «скарб» може бути хіба що результатом технічного винаходу. Конрад знає, що варто, можна і потрібно робити хлопчикові його віку, а його новоспечена мамуся пані Бартолотті – курить і лається, мов швець, усіляко балує його та, схоже, не має жодного уявлення про педагогіку. Проте при всіх її дивацтвах і кумедних рисах, вона справді може дати і дає те, що потрібно кожній дитині: щиру любов.

https://www.youtube.com/watch?v=WzYSM5mXCgQ

https://www.rulit.me/books/konrad-abo-ditina-z-blyashanki-read-342817-2.html

https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=8658

Домашнє завдання:
Домашнє завдання:
1) записати у зошит  число, тему уроку;
2) зробити конспект біографії письменниці. 20 хв.

06.05.2020 6-Б
08.05.2020 6-А, В

 Тема: "Міо, мій Міо". Образи головних героїв. Перемога добра над злом.

                                                          “Міо, мій Міо” герої твору                                                                           Образ Міо 

У головного героя гаряче і любляче серце. Він не терпить несправедливості, він відважний. Часом Міо дуже важко, часом він впадає у відчай і навіть плаче, але все ж таки здійснює свій подвиг і стає героєм. Образ Міо дано в розвитку. Спочатку це самий звичайний хлопчик, але думка про визначене йому подвиг (про нього розповідають в старій легенді, яку нашептав Міо казковий колодязь), про страждання людей надає йому мужності. До кінця твору Міо знаходить і батьківську любов і дружбу, домагається виконання всіх своїх заповітних бажань. Самовідданість, відвага, почуття обов’язку, підтримка друзів ведуть його до перемоги.

 Образи тітки Едлі та дядька Сікстена

 Опікуни Mio; не любили хлопчиків; крикливі, постійно сердиті; жадібні; не любили дитячого сміху; жорстокі; постійно ображали Mio; байдужі до долі хлопчика. 

Образ Юм-Юма 

Зовнішність – хлопчик дев’яти років, із каштановим чубом та карими очима. Соціальне становище – син садівника. Вчинки – готовий прийти на допомогу. Риси характеру: добрий, щирий, кмітливий, любить пригоди, веселий, безкорисливий у дружбі, щедрий, підтримає у складній ситуації, вміє берегти таємниці. 

Образ тата-короля Тато

 Mio є королем Країни Далекої. Свого сина він шукав дуже давно, а коли знайшов, був невимовно щасливим. Король дуже любить природу та свій сад. Проте, найбільше він любить свого сина і слухати, як він сміється у саду («…Я люблю пташиний спів, люблю музику своїх срібних тополь, але найдужче люблю слухати, як сміється в садку мій син…») Король щедрий і люблячий батько, підтвердженням цього є той факт, що як тільки він дізнався, що Mio любить коней, то подарував синові золотогривого Міраміса. Mio уже не боїться свого батька, він йому цілковито довіряє. («…Хоч би що я зробив, він дивитиметься на мене ласкавими очима так, як дивився тепер…»). 

Образ Като 

Като – жорстокий лицар.

 Вперше про нього Міо почув від Юм-Юма. «І коли він сказав ці слова, навколо ніби дмухнуло крижаним холодом, і Міраміс затремтів. І мене теж обсипало морозом, коли я вимовив ці слова. – Атож, жорстокий лицар Като,- сказав Юм-Юм, а Міраміс заіржав так, що голос його став схожий на крик». Нонно, пастушок, розповів, що його братів забрав Като. «На ці слова Міраміс за вікном так заіржав, наче хто його вперіщив батогом. Усі ягнята злякано кинулись до своїх матерів, а всі вівці забекали так, наче надійшла їхня остання година». Батько-король розповів Міо про Землю Чужинецьку, що там живе лицар Като. «Коли він вимовив його ім’я, по трояндовому садку ніби промчав лихий вихор. Білі пташки поквапились до своїх гнізд. Жалібник голосно закричав і замахав великими чорними крильми. Багато трояндових квіток миттю зів’яло… І тієї миті в срібних тополях загуло, ніби від бурі. Багато листя з них попадало, і коли воно летіло додолу, здавалося, ніби хтось плакав». Хлопчик Їрі розповів, що його сестричку забрав лицар Като. «Коли він вимовив те ім’я, повітря навколо нас стало холодне, мов крижане. Високий соняшник миттю зів’яв і всох, а метелики, що літали навкруги, попадали і вже не підводились». Злий лицар, володар сусіднього королівства, вторгається у мирне життя чарівної країни. І люди не можуть бути щасливі, бо зло поряд. Като не сприймають ні люди, ні природа. Шлях темного лицаря веде до руйнувань та знищення: Мертвий Ліс, неродюча кам’яна земля, Мертве Озеро, голод, отупілі прислужники, темрява. Образ Като – не конкретний персонаж, швидше, частина загального зла. Це символ, алегорія безжалісної сили, яка прагне знищити кожного, хто не схилиться перед нею, не дозволить перетворити себе на бездушного і бездумного виконавця чужої волі. Спочатку образ здається дуже по-верховим та неглибоким, мальованим лише чорною фарбою, найтемнішою на світі. Але сам Като страждає від свого кам’яного серця не менше, ніж його жертви. І ненавидить більше за всіх лицаря Като лише сам Като. Є злочинці, які розуміють, що вони творять зло, у глибині свого серця прагнуть звільнення від лихого вміння. Це ті, хто став жорстоким від страждань, чия душа скам’яніла. Чи не тому Като викрадав дітей та перетворював їх на птахів, що хотів знайти свою душу, не завжди ж він був лихим? Але зло породжує лише зло. Лише вогняний меч здатний розбити міцну оболонку і визволити з полону пташину людської душі.

Домашнє завдання:
1) записати у зошит  число, тему уроку, ознайомитися з образами усно. 20 хв.

04.05.2020 6-Б
06.05.2020 6-А, В

 Тема: Розвиток мовлення №4. Переказ епізоду твору (письмово).

Домашнє завдання:
1) записати тему уроку, переказ надіслати в  Classroom або вайбер. 20 хв.

29.04.2020 6-А, Б, В

Тема: "Міо, мій Міо". Моральні цінності у творчості Астрід Лінгрен. 

Порівняльна таблиця ознак казки і повісті
Казка
Повість
Розповідна форма
Обсяг – середній між оповіданням і романом
Вигаданість(фантастичність)
Незначна кількість персонажів і подій
Умовність зображуваних подій і героїв(відсутність конкретики, лише загальне уявлення про персонажів, про час і місце, де відбувається дія)
Сюжет розгалужений
Боротьба добра і зла з перемогою добра
Зображення певного періоду, епізоду з життя героя(героїв)
Чітка побудова
Велика роль описів(у тому числі портретів, пейзажів)
Чітка побудова
Велика роль описів(у тому числі портретів, пейзажів)
Традиційні художні засоби (повтори, перебільшення, порівняння тощо)
Відкритий фінал

Фе́нтезі (англ. Fantasy – фантазія) – різновид фантастичної літератури, де містика і чаклунство сприймаються реально.
     Ознаки фентезі: фантастичні елементи, містика, магія, герой долає не лише зовнішнє зло, втілене у фантастичних істотах, а й у самому собі.

Провідною темою повісті «Міо, мій Міо» є тема родини. Хлопчик-сирота Буссе відчував себе зайвим у прийомній сім'ї, страждав від байдужості тітки й дядька, йому бракувало бать­ківської любові. У Країні' Далекій Буссе знайшов те, про що мріяв,— люблячого і турботливого тата, який поводив себе із сином саме так, як завжди хотілося хлопчику. На прикладі прийомної та справжньої родини Міо А. Ліндґрен у яскравому контрасті по­казала, якими не мають бути і якими мають бути стосунки батьків і дітей.

Схема «Шлях Міо-дитини до Міо-лицаря»
    Дружба з Бенком – зникнення Буссе Вільгельма Ульсона з дому – золоте яблуко тітки Лундін – відчуття самотності – в обіймах духа з Країни Далекої – зустріч з татом-королем – взаємна любов – смуток за Бенком – знайомство з Юм-Юмом і Країною Далекою – слух про лицаря Като – бажання потрапити в Країну Чужинецьку – зустріч з героями Країни Далекої: Нонно, Їрі, ткалею, Ено, Зброярем, зачарованими птахами – на хвилях Мертвого озера – двобій двох лицарів – повернення людей до життя.

Доведення, що твір А.Ліндгрен «Міо, мій Міо» – повість-казка з елементами фентезі.
    Повість. Обсяг – середній між оповіданням і романом, розгалужений сюжет, незначна кількість персонажів, зображення певного епізоду з життя героя Міо, велика роль описів портретів, пейзажів, відкритий фінал.
     Казка. Наявна вигаданість, фантастичність; відсутність конкретики, загальне уявлення про персонажів, про час і місце, де відбувається дія, перемога добра над злом, традиційні художні засоби (повтори, перебільшення, порівняння, діалоги тощо).
    Художні особливості твору:
Ø риторичні запитання: «Не плакав? Ще й як плакав!»;
Ø елементи фантастичного: чорний стовбур старого дерева розчахнувся і врятував від вивідувачів, розступилася земля – відкрила дітям свою печеру, скеля подалась – діти опинилися в середині гори, хвилі уляглися – провели човен повз усі небезпечна рифи і прибили до стрімкої чорної скелі під замком лицаря Като; ткалина дочка Мілімані ожила;
Ø повтори: «принишклі, малі й налякані»;
Ø порівняння: «тремтіли, мов двоє ягнят», голос «мов грім»;
Ø постійні епітети: «меч – палахке полум’я»;
Ø метафори: світилося «крізь вікно зло лицаря Като»;
Ø вживаність числа 7: «сім замків», «сім вартових», «сім раз обернули ключа»;
Ø чарівні предмети: ложечка Їрі рятує від голоду, плащ ткалі – «тому, хто врятує…любу доню»;
Ø зачаровані птахи і їх допомога Міо;
Ø назви у Країні Далекій: Острів Зелених Лук, Земля Заморська, Земля Загірна, міст Вранішньої Зорі; Колодязь, що шепоче ввечері; Колодязь Забутих Казок і пісень, міст Місячного сяйва.
    Ознаки фентезі: фантастичні елементи, містика(поява Духа), герой долає зовнішнє зло.

Домашнє завдання:
1) ст. 228-236 чит, переказувати20 хв.


24.04.2020 6-А, В
27.04.2020 6-Б

Тема: Астрід Анна Емілія Лінгрен(1907-2002). Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах.

                                       

                               


А́стрід А́нна Емі́лія Лі́ндгрен — шведська дитяча письменниця, чиї книги перекладені більш ніж 85 мовами та видані більше ніж у 100 країнах. Сьогодні вона найбільш відома завдяки своїм творам про «Карлсона, який живе на даху» та «Пеппі Довгапанчоху».

Творчість

Астрід Ліндгрен мала веселу вдачу, багату уяву, хист до жартів і до цікавих оповідей, — усі ці риси вона успадкувала від батька. Жарти, казки, історії, які вона чула від батька чи від друзів, лягли потім в основу її власних творів. А любов до книг і читання, як вона зізналася згодом, виникла на кухні у Крістін, з якою вона дружила. Саме Крістін прилучила Астрід до дивовижного хвилюючого світу, в який можна було потрапляти, читаючи казки. Вразлива Астрід була приголомшена цим відкриттям, а пізніше і сама опанувала магію слова. Вдома її розповіді любили слухати не тільки брат і сестри, а й сусідські діти, з якими вона завше приятелювала. Не були до них байдужі й дорослі. Її здібності стали очевидними вже в початковій школі, де Астрід називали «віммербюнською Сельмою Лагерльоф», чого, на власну думку, вона не заслуговувала.
А набагато пізніше, коли Астрід Ліндгрен одружилася і стала матір'ю, вона вигадувала різні цікаві історії для своїх дітей. 1941 року вона записала повість, яку розповідала своїй доньці, коли та хворіла, а через три роки подала її до одного з найбільших шведських видавництв. Там повість відхилили. Того ж року інше видавництво оголосило конкурс на найкращу книжку для дітей. Астрід Ліндгрен написала повість «У Бріт-Марі легшає на серці», подала рукопис на той конкурс, і він отримав другу премію. Так у шведській літературі з'явилося нове ім'я — Астрід Ліндгрен.
Через рік те саме видавництво знов оголосило конкурс, і Астрід Ліндгрен подала на нього відхилений рукопис. Він отримав першу премію. Це була «Пеппі Довга панчоха». Книжку видали, і вона мала великий успіх — на сьогодні її перекладено понад шістдесятьма мовами світу, серед них і українською.
Астрід Ліндгрен створила за своє життя понад сорок повістей і стільки ж так званих «Книжок-малюнків», де тексту менше, ніж ілюстрацій, — ці книжки призначені для найменших читачів. Твори її можна поділити на дві групи. Одна — повісті з казковим сюжетом або такі, де дія відбувається у світі, створеному уявою їхніх героїв, як та ж «Пеппі Довга панчоха», чи «Малий і Карлсон, що живе на даху», чи «Міо, мій Міо», чи «Брати Лев'яче Серце». Друга — реалістичні твори, такі як «Расмус-волоцюга» або три повісті про Калле Блюмквіста. Це пригодницькі твори. їхні герої — звичайні діти з малого містечка, веселі, дотепні, винахідливі, часом здатні на нерозважні вчинки, але й спроможні стати в обороні справедливості проти підступів і навіть злочинів.

Популярність


Астрід Ліндгрен була не просто відомою письменницею, а й дуже шанованою людиною. Важливою персоною, людиною, відомою всій країні, вона стала завдяки численним виступам по радіо й телебаченню. Тисячі шведських дітей виросли, слухаючи по радіо книги Астрід Ліндгрен в авторському виконанні. Її голос, її обличчя, її погляди, її почуття гумору були знайомі більшості шведів ще з 50-60-х років, коли вона вела на радіо й телебаченні різноманітні вікторини й розмовні програми. До того ж Астрід Ліндгрен завоювала публіку своїми виступами на захист такого типово шведського явища, як любов до природи й захоплення її красою.
Властиві їй прагнення до рівноправності й турботливе ставлення до людей допомагали письменниці долати бар'єри, що поставали у зв'язку з її високим становищем у суспільстві. Вона з усіма спілкувалася однаково сердечно та з повагою — чи то був шведський прем'єр-міністр, глава іноземної держави чи один з її читачів-дітей. Іншими словами, Астрід Ліндгрен жила згідно зі своїми переконаннями, завдяки чому стала предметом захоплення й поваги, як у Швеції, так і поза її межами.

Домашнє завдання:
1) записати у зошит  число, тему уроку;
2) зробити конспект біографії письменниці. 20 хв.

22.04.2020 6-А,Б,В

Тема: Роберт Шеклі. Гумористичний зміст оповідання - віра в перемогу людського розуму.

Людина повинна бути розумною,
простою, справедливою, сміливою і доброю.
Тільки тоді вона має право носити це
високе звання – ЛЮДИНА.
Костянтин  Пастовський

У першій половині ХХ століття Європейська література активно звертається до проблеми людської долі. Письменники стурбовані розростанням різних утисків, які нищать свободу людини, заганяють її в глухий кут. Перед лицем небезпек, що загрожують людині і людству загалом, письменники активізують пошуки нового гуманізму, пропагують ідею благородного ризику, героїзму в ім’я людства  людяності. Проблеми гуманізму ставив у своїй творчості і Шеклі. Кожне його оповідання -  це новий шедевр літератури. Гострий, незвичайний, обширний. І оповідання «Запах думки» не є виключенням. 

Домашнє завдання:

1) ст. 216-224 переказ, виконати завдання,яке буде знаходитися в Classroom. 20 хв.

15.04.2020 6-Б
17.04.2020 6-А,В

Тема: Роберт Шеклі. Роздуми автора про майбутнє людини та людства.

Роберт Шеклі переносить свого героя у невизначене майбутнє.  Світ дуже швидко змінюється, стрімко розвивається наука, техніка, в природі відбуваються непередбачувані катаклізми, людина не може бути певна, що її чекає завтра, до чого їй бути готовою, як протистояти невідомому. Звідси і надзвичайна напруга, яку відчув герой Роберта Шеклі, потрапивши в надзвичайну ситуацію.Але він збирає волю, нерви в один клубок і включає те, що дано людині природою, що заздалегідь у людини завжди з собою – свій мозок. Людина має бути настільки розумною, що у лічені хвилини вона мусить співставити, осмислити, зрозуміти, прийняти рішення і перемогти.
  • Чому Шеклі робить свого героя, звичайного поштаря, переможцем над фантастичними створіннями? ( бо він вірить у силу волі і розуму людини, яка здатна мобілізувати в екстремальній ситуації весь свій потенціал)
  • Зрозумівши, що думка на цій планеті матеріалізується, Лерой Кліві  робить спробу керувати своїми думками. Виявляється, це дуже   важка річ.«Кліві зрозумів, що намагатися не думати про щось – це все одно, що зупиняти лавину голими руками. Людський мозок неможливо свідомо й прямо загальмувати. Для цього потрібні час і практика.»А ще людина майбутнього повинна мати такі риси:
  • силу волі, дисциплінованість— свідоме прагнення до якої-небудь мети, влада над собою та керуванні своїми діями і вчинками(Завдяки дисциплінованості та надзвичайним зусиллям волі Кліві зберігає пошту, досягає мети освоєння телепатії , навчається  керувати думками);
    мужність — вияв хоробрості, стійкості, рішучості(герой проявляє усі ці якості в різних ситуаціях);
    сміливість — здатність переборювати труднощі, ризикувати заради благородної мети (Кліві ризикує життям, експериментуючи  зі своїми думками, вчинками;
    відвага — смілива поведінка людини в небезпечній ситуації; здатність до такої поведінки (герой не розгублюється і починає рішуче діяти);
    кмітливість — здатність людини легко схоплювати, добре розуміти суть явища; тямущість, здогадливість, спостережливість (про це яскраво свідчать спостереження Кліві за дивними тваринами);
    обережність, — якості людини, яка поводиться стримано, обдумано, передбачливо, не наражаючись на можливу небезпеку, неприємності (весь час намагається контролювати потік своїх думок, щоб уникнути небезпеки);
    віра – сподівання у зміни на краще (Лерой Кліві вірить, що йому вдасться пізнати закон виживання, що на допомогу прилетить зореліт);
    бажання вижити та жити (Він щомиті бореться за життя, ).
  • Отже,  Роберт Шеклі показує нам, якою повинна бути людина майбутнього, щоб могла вижити у боротьбі із невідомим. Головний герой стоїть перед вибором – навчитися і розвинути  за декілька годин телепатію в собі, щоб успішно протистояти хижакам, або бути їх здобиччю. І землянин зміг. Зміг настільки, що став телепатом, який обманув не тільки інопланетних тварин, але і землян, що прибули йому на допомогу.

Домашнє завдання:
1) ст. 216-224 переказ, записати аналіз твору. 20 хв.

13.04. 2020 6-Б
15.04.2020 6-А,В

Тема: Роберт Шеклі (1928-2005). "Запах Думок". Духовне і фізичне випробування Кліві.

Зверніть увагу на  таблицю «Лерой Кліві»

Риси характеру героя
Цитата з тексту
Людина сильна


«Клів відчайдушно намагався не втратити залишки свідомості. Він перебував в непередаваному стані шоку. Йому здавалося, що розум його відокремився від тіла і, звільнений, витає в повітрі. Усі турботи, почуття, страхи залишилися з тілом; розум був вільний…»

Спостережливий, мислячий
«Ось воно що! Тварина, позбавлене очей і вух, може виявити присутність Клів тільки одним способом. Способом телепатичним! Щоб перевірити свою теорію, Клів подумки вимовив слово «пантера», ототожнюючи його з наближенням звіром. Пантера люто заревіла й помітно скоротила  відстань, що їх розділяла…»

Цінує життя.

- «Він із зусиллям взяв себе в руки. Пора серйозно поміркувати…»

Почуття відповідальності, дисциплінованість
Покидаючи зорельот, не забуває про сумку з поштою, яку не кидає навіть тоді, коли знаходиться в небезпечних ситуаціях.


Фізичні випробування: перевантаження польоту, важка фізична робота, втома та виснаження, біль від поранень, загроза бути з’їденим.
Духовні випробування: екстремальна ситуація аварії, відповідальність за доручену справу, подолання страху і паніки, формування сили думки
Спільне: «Він боровся з цією планетою за її правилами і переміг.

Перевір свої знання 

Поставити в правильній послідовності

1 Кліві уявив себе змією  зі смертоносним жалом і отруйними зубами..
2. Поштмейстер врятував Кліві
3. Маленька звіринка без очей та вух.
4 Негаразди з кораблем.
5. Пантера полює на Ківі.
6. Обличчям до обличчя з чотирма сліпими вовками.
7. Сліпий зелений вовк.
8. Кліві став справжнім телепатом.
9. Кущ та дятел.
10. Страшна пожежа.
11. Дощ линув, як із відра.
12.. Кліві вивалився з люка

Домашнє завдання:
1) ст. 216-224 переказ, для самоперевірки виконай письмово завдання "Поставити в правильній послідовності "   15 хв.

08.04.2020 6-Б
10.04.2020 6-А, В

Тема: Роберт Шеклі (1928-2005). "Запах Думок". Утвердження сили людської думки у творі. Розвиток мовлення №3 "Переказ цікавих фрагментів".

Фантастика стала помітним явищем сучасної культури. У потоці книг вражає велика кількість тем, сюжетів, цікавих припущень, сміливих передбачень; притягають відважні задуми, винахідливість, дотепність, вигадка. Кращі фантастичні твори пов'язані з проблемами, що хвилюють, учать осягати буття в його безмежному різноманітті. Фантастичні припущення - лише згусток того, з чим ми зустрічаємося сьогодні або можемо зіткнутися завтра. Сполучаючи воєдино можливе з неможливим, реальність з мрією, правдоподібність з вигадкою, письменники створюють уявні моделі небувалих життєвих ситуацій, примушують замислитися про серйозні речі, побачити звичне і буденне під новим кутом зору.Багато молодих людей захоплюються фантастичними творами. І сьогодні ми познайомимось ще з одним письменником фантастом. 
Р
О
Б
Е
Р
Т

Ш
Е
К
Л
І

Роберт Шеклі народився 16 липня 1928 року в Нью-Йорку в районі Бруклін, а виріс у містечку Мейплвуд, штат Нью-Джерсі. Після закінчення середньої школи він їде в Каліфорнію:  пробує свої сили в якості розсильного, буфетника й навіть садівника. З 1946 по 1948 рік Шеклі служив в армії США в Кореї, де був редактор полкової газети.
Демобілізувавшись, повернувся в Нью-Йорк, де вступив до Нью-Йоркського університету, у 1951 році одержав ступінь бакалавра мистецтв. У наступні роки він продавав свої оповідання всім науково-фантастичним журналам, таким чином опубліковано кілька сотень його творів, причому більшість - у журналі «Galaxy».
У 1954 р. Шеклі отримує нагороду «Кращий дебют» - найвище звання найбільш перспективному молодому автору у фантастиці. Багато маститих колег по перу й критики визнавали Роберта Шеклі кращим фантастом 50 - 60-х рр..
Шеклі швидко завойовує визнання та популярність саме як майстер короткого оповідання. Однак продовження зоряного часу журнальної прози в США в 60-і завадила поява й масове поширення телебачення. З появою телевізорів укожному будинку тиражі журналів знизилися, багато журналів взагалі закрилися, і письменники короткої форми в більшості залишилися не при справах. Настає важкий період для авторів короткої прози.
Тоді Шеклі пробує себе у великих літературних формах, йдучи на це через вимоги літературного ринку. Його перу належать також декілька детективних оповідань, написані, в основному, під псевдонімами.
В останній період життя Роберт Шеклі жив у Портленді, штат Орегон. Іноді приїздив до Росії, оскільки там знаходилися основні його шанувальники.
В останні роки письменник жив на Ібіці. Шеклі пише небагато, майже не видається, живе скромно, хворіє, часто потребуючи матеріальної допомоги.
Пам'ятаючи про свою популярність уРосії й на Україні (куди він неодноразово приїжджав на запрошення в якості почесного гостя), в останні роки життя Роберт Шеклі розглядав можливість оселитися на чорноморському узбережжі - недорогому, теплому й романтичному місці, що сприяло б творчості. Однак цим планам не судилося збутися.
Навесні 2005 р. під час візиту на Україну на літературний конвент «Портал» стан здоров'я Шеклі внаслідок застуди, перенапруження та похилого віку різко погіршився, і він був госпіталізований. Шеклі не зміг знайти свою обов'язкову медичну страховку, не мав можливості сплатити лікування самостійно, і його борг у дорогій приватній клініці (10 тисяч доларів) був сплачений відомим українським політиком. Також був організований збір коштів, що допомогло йому в тяжкому стані повернутися в США під наглядом українських лікарів. На Україну за ним приїжджала його дочка Ганна.
Роберт Шеклі не зміг одужати й пішов з життя 9 грудня 2005 року в Покіпсі, штат Нью-Йорк, у лікарні, у віці 77 років  через два тижні після не надто вдало проведеної операції.

 Про творчий доробок Роберта Шеклі.
- Розповіді Шеклі склали авторські збірки «Де не ступала нога людини» (1954), «Громадянин у космосі» (1955), «Паломництво на Землю» (1957), «Ідеї: Без обмежень» (1960), «Лавка нескінченності» (1960), «Уламки космосу» (1963), «Пастка на людину» (1967), «Ви що-небудь відчуваєте, коли я роблю це?» (1971), «Робот, який був схожий на мене» (1978), «Дивовижні світи Роберта Шеклі» (1979) та інші.За його творами знято 4 кінофільми:  «Десята жертва», «Утікач», «Втеча з Пекельного Острова», «Ціна ризику». Також у 2007 році була екранізована повість «Страж-птиця» у серіалі «Хроніки майбутнього». З його творчості, крім оповідань, найбільш відомі романи «Корпорація " Безсмертя "» (1958), «Цивілізація Статусу» (1960) і «Подорож в післязавтра» (1962), повісті «Обмін розумів», «Координати чудес» і «Квиток на планету Транай». У 1991 році Роберт Шеклі був відзначений нагородою імені Даніеля Галана  за внесок у жанр наукової фантастики. У 1998 р. в Санкт-Петербурзі йому була вручена премія «Мандрівник» за внесок в області гумору та наукової фантастики. Роберт Шеклі – лауреат премій «Мандрівник-97» і «Малий Золотий Остап-97».

Наукова фантастика - різновид художньої літератури, основною темою якої є дослідження й прогнозування наслідків досягненнь науково-технічної думки.


Домашнє завдання:
1) записати у зошит  число, тему уроку;
2) зробити конспект біографії письменника, записати визначення терміну наукова фантастика;
3) ст. 216-224 переказ. 20 хв.
Для самоперевірки твору "Усмішка" виконайте завдання
https://learningapps.org/watch?v=pn33qbbbj01

06.04.2020  6-А,В
08.04.2020 6-Б

Тема: Рей Дуглас Бредбері. "Усмішка". Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джаконди для розкриття головної ідеї твору.


 Творчість Леонардо да Вінчі.

Леонардо да Вінчі - геніальний художник, видатний мислитель та інженер, невтомний дослідник матерії та явищ природи. Феномен Леонардо да Вінчі вражає не тільки розмахом і багатогранністю здійснених винаходів та витворів у різних сферах людської діяльності, але й атмосферою таємничості, народженої обставинами біографії художника, його способом самовираження в способах мислення, в науці, в мистецтві, в житті.
У всьому світі знають його картини «Дама з горностаєм», «Джоконда», «Мадонна Літта»,«Благовіщення», «Таємна Вечеря». Роботи да Вінчі залишаються й тепер еталоном творчої майстерності. У багатьох з ім'ям Леонардо да Вінчі асоціюється справжнє мистецтво, обдарованість. Для його часів такі знання (анатомія, механізми) були просто фантастикою. Крім усіх інших досягнень, да Вінчі віртуозно грав на лірі, писав байки та пісні.
Різні люди в її посмішці вбачили різні, часом протилежні риси, такі як гордість, ніжність, кокетство,жорстокість, скромність. 
«Джоконда»- найвідоміша й найзагадковіша картина світового живопису, народжена пензлемгеніального італьського художника епохи Ренесансу Леонардо да Вінчі. Ще одна назва цієї картини -«Мона Ліза», а повна назва звучить так «Портрет пані Лізи ді Джокондо». Виставлена в Луврі(Париж, Франція). На картині зображено портрет дружини шляхетного флорентійця Франческо ді Джокондо. У це полотно Леонардо вклав душу та всю свою віртуозну художню майстерність. Немає в світі іншої картини, яка була б так шанована і мала б таку ж популярність, як «Джоконда». Й тому не дивно, що з неї була зроблена найбільша кількість копій, які розійшлись по цілому світу. Сам Леонардо да Вінчі цінував «Джоконду» найбільше зі своїх творінь. Коли на запрошення французького короля він покинув Італію та переїхав жити до Франції, то картину узяв із собою. Над її створенням Леонардо да Вінчі працював майже три роки (1503 -1505).
Найзагадковішим елементом картини є знаменита посмішка Джоконди. Вона до сьогодні не дає спокою художникам та мистецтвознавцям, які використали тонни паперу в спробі пояснити, що могла б означати цікава, загадкова, ледь помітна посмішка шляхетної пані. Картина стала об'єктом поклоніння як шедевр світової класики.
Домашнє завдання:
1) записати у зошит  число, тему уроку;
2) записпти аналіз(тема, ідея, основна думка);
3) ст. 211-215 переказ, наступного разу готуйтеся будуть тестові завдання для перевірки знань. 20 хв.

01.04.2020 6-Б
03.04.2020 6-А, В
Тема: Рей Дуглас Бредбері (1920-2012). "Усмішка". Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні "Усмішка".


Рада вас вітати, діти!
Як досягти гармонії у світі? Над цим питанням задумува­лися мудреці, учені, письменники. Серед них і американський майстер слова Рей Дуглас Бредбері. Його називають «фантастом номер один». Саме фантастика допомагає йому краще зрозуміти людину, її земні проблеми. Він автор близько 800 літературних творів мало не всіх відомих жанрів.Фантастика стала помітним явищем сучасної культури.

Ознайомтесь з біобрафією





Леонардо да Вінчі та Рей Бредбері... Між цими двома митцями лежить велика відстань довжиною у 5 віків.Леонардо да Вінчі, представник славетної епохи Відроджеенння, цікавився не тільки живописом, але й архітектурою, наукою, технікою. А Рей Бредбері віддав своє життя мистецтву слова. Леонардо да Вінчі створив геніальний і неймовірно загадковий портрет - портрет Джаконди(Мони Лізи).Щось є незвичайне та загадкове в її посмішці.
Живучи у різних віках, у різних кутках земної кулі, маючи різні погляди й уподобання, ці дві постаті мають схожість: їхня уява завжди була прикута до людини та людства, вони пильно вдивлялись в душу особистості, шукаючи там відповіді на гострі питання доби. Картина написана приблизно в 1503-1505 рр., вона надіхула через 5 століть Рея Бредбері на створення новели "Усмішка", він немовби оживив її у майбутньому, створивши власний шедевр,тільки не живописний,а літературний.
Фанта́стика  — жанр художніх творів, в якому за допомогою додавання вигаданих, уявних елементів створюється світ, відмінний від сьогоденного, реального. Основною ознакою фантастики є наявність у творі фантастичного допущення — фактора, який невідомий або неможливий в реальному світі



Домашнє завдання:
1) записати у зошит  число, тему уроку;
2) ст. 208-210 конспект;
3) ст. 211-215 читати.


30.03.2020 6-Б
01.04.2020 6-А, В

Контрольна робота за темою "Поетичне бачення світу"Контрольній твір-опис за картиною і Шишкіна "Ранок у сосновому лісі".





Домашнє завдання:
1) записати у зошит  число, тему уроку;
2) виконати твір, відправити до Classroom.


3 комментария:

  1. Добрий день.
    Підкажіть куди відпрявляти готові завдання?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Этот комментарий был удален администратором блога.

      Удалить
    2. Доброго дня! Прошу надсилати на Classroom або на мою пошту kuzmenkova2019@gmail.com

      Удалить