12.05.2020 6-А,В
13.05.2020 6-Б
Тема: ЛРК №3. Г. Могильницька "Цвіт неспалимий"(вірність волелюбним традиціям народу, збереження світової пам'яті про захисників і борців за волю рідної землі).
Галина
Анатоліївна Могильницька народилася 8 травня 1937 року в м. Одесі в родині
педагогів, що належить до однієї з найстаріших і найбільш розгалужених
педагогічних династій України. Дитинство протікало в мальовничому куточку
Кривоозерщини, біля Південного Бугу (нині Миколаївська область), де молоду
сім’ю її батьків під час літньої відпустки застала війна.
У 1954 році
вступила до Одеського фінансово-кредитного технікуму. Невдовзі її виключили
спершу з комсомолу, а потім і з технікуму за відвідування церкви та
відстоювання свого конституційного права на свободу віровизнання.
Працювала на
різних посадах – від робітниці на заводі до художнього керівника Будинку культури.
У 1963 році,
склавши екстерном іспити за вечірню школу, вступила до Одеського державного
університету ім.І.І.Мечникова, який закінчила в 1967 році. Працювала викладачем
Балтського педагогічного училища. Звідки її виключили за вихолощення комуністичної
ідейності з курсу української літератури й пропаганду творчості
націоналістичних письменників В.Симоненка, Ліни Костенко, М.Вінграновського,
І.Драча, інспектором шкіл Кривоозерського райво, учителем та завучем
Кривоозерської середньої школи № 1.
У 1994 році повернулася до Одеси, де працювала вчителькою
української мови та літератури загальноосвітньої школи № 117, головним
спеціалістом відділу по роботі з партіями та громадськими організаціями
Одеського міськвиконкому.
З 1997 року – викладач кафедри методики викладання
гуманітарних дисциплін Одеського обласного інституту підвищення кваліфікації
працівників освіти. Відмінник освіти України, автор кількох поетичних збірок,
близько сотні статей суспіль-політичної, релігієзнавчої, методико-педагогічної
проблематики, опублікованих в українській і зарубіжній пресі.
Поетична спадщина
поетеси
Творчість Г.А.Могильницької така ж багатогранна, сповнена
боротьби, надії, рішучості, як і її постать. За кожним рядком її віршів стоїть
історія віків, ознака сучасної доби. У
своїх поезіях Г.А.Могильницька постає як поводир, що сам потерпає від
емоційного напруження своєї місії. Як відомо, що поезія має бути освітлена
зсередини Божою іскрою. Поетеса сміливо й вміло використовує розроблені раніше
ідеї, образи, не втрачаючи своєї самобутності й оригінальності.
Лірика Г.А.Могильницької відбиває крик душі і думок
нашого сучасника, його намагання пізнати себе і закони реальності. Штрихи інтимної
лірики, а особливо пейзажної, – це той
фон, який допомагає усвідомити розуміння ним явищ дійсності.
Тематика віршів
Тематика творів – різноманітна: це і любов до природи та
навколишнього світу («Чому весною сонечко встає раніше», «Червень», «Доріжка»,
«Дідусеве поле», «Скільки в світі сонечок»), і фольклорний струмінь («Святий
Миколай», «Щедрівочка для внучечки», «Різдво», «Водохреща», «Стрітення»,
«Великдень»),і роздуми про час і простір, історичне минуле («Україні»,
«Полонені», «Кредо», «День Соборності», «Пісня про Крути», «День полеглих»,
«День незалежності»), і вираження інтимних переживань (« Не говори…Слова такі
пусті…», «Сядь зі мною», «Я імені твого не назову», «Ніч. Небеса. Мовчання»,
«Покіль тебе люблю» ), і висока оцінка діяльності поета-громадянина, подана у
віршах-присвятах: захованій за світлим, як мир, іменем Василю, Івану, В’ячеславу,
Ніні Строкатій-Караванській. Але насправді – це друзі, близькі люди, брати по
крові, по духу, по Україні. І, збагнувши це, перестаєш дивуватися: велика
поетеса має велике серце. Бо як же інакше було б умістити в серці слова, щоб
тобі повірили: « І кожне слово – згусток доброти…»
https://www.youtube.com/watch?v=piD4B7tWIps Ідейно-художній
зміст вірша «Цвіт неспалимий»
Поезія Могильницької дуже проста, дохідлива. Тому у своїх
творах вона не міркує, а мислить, щоб яскраво донести до читача чи слухача свій
вірш, поетеса використала багато художніх засобів у ньому. Наприклад, епітети:
«вбогодухих нікчем…»,«славетні мужі»,«цвіт неспалимий»,«кривава
борозна»,«роковану мить»; метафора «ваша мужність звеличує світ»; порівняння
«тільки ж з вами, як стяг і надія», «із непам’яті знову встають, як знамена,
борців імена»;риторичні оклики – «О славетні мужі! Гордоликі Еллади герої!»,
«Тільки ж вої були ви, щомиті готові до бою!», «Тільки є з вами, як стяг і
надія, був доблесний цар Леонід!», «Та єдине було – Україна! Та єдине було –
честь і гідність в юначих серцях!», «Відступіть, Фермопіли!», «Понад Крутами –
вічність у сурми сурмить!»; поетичне звертання «О славетні мужі!»,«Відступіть,
Фермопіли!»; риторичні питання «А в отих? Що у них?»; тавтологія «Сивілл
посивілих», «у сурми сурмить». Це тонічний вірш, п’ятистопний анапест із
жіночою та чоловічою перехресною римою.
Вражає цей вірш стилем написання, дивними спогадами про
героїчну боротьбу народу за волю. Але ж ним Г. Могильницька і відрізняється від
інших письменників, цим і подобається її творчість. У її поетичних творах
відбито трагізм нашої історії.
Це жива пам'ять про героїчну боротьбу народу за волю. У
вірші йдеться про те, як Україна у 1919-1920 роках боролась під
жовто-блакитними прапорами із московськими більшовиками за свою незалежність.
Вірш присвячений юним героям, які загинули під станцією Крути, обороняючи від
більшовицької орди українську столицю.
Вірш «Цвіт неспалимий» наснажений патріотичним пафосом.
Поетеса славить свій народ – « Крізь запону віків ваша мужність звеличує
світ.».
Письменниця впевнена, що ми все переживемо, все здолаємо,
бо ми є народ, якого не здолати. Виразити цю думку їй допомагають епітети «на
історії нашої згарищах – цвіт неспалимий…».
Безмірна любов до
рідної України породжує такі рядки:
Тільки губи,
припухлі дитинно,
Та гвинтівка й
набої – уперше в невмілих руках.
Ні царя, ні
вождя…
Та єдине було –
Україна!
Та єдине було –
честь і гідність в юначих серцях!
Сила і могутність України – в живій пам’яті народу.
Україна безсмертна, бо «Понад Крутами – пам'ять народу. Понад Крутами –
вічність у сурми сурмить!».
Патріотична лірика Могильницької – яскравий художній
документ нашого часу. Авторка – сильна і мужня жінка, яка гостро відчуває
найменші поруки людської душі.
https://www.youtube.com/watch?v=piD4B7tWIps
Домашнє завдання:
1) опрацювати вірш , виразно читати. 20 хв.
Домашнє завдання:
1) опрацювати вірш , виразно читати. 20 хв.
07.05.2020 6-А, Б, В
Тема: Павло Глазовий "Заморські гості", "Похвала". Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. Проблема мови і народу.
“Заморські гості” аналіз
Тема “Заморські гості”: зображення приїзду гостей з Канади на Вкраїну та їх враження від почутої грамотної української вимови.
Ідея “Заморські гості”: возвеличення української мови, яка є свідченням нашої культури, благородності, манери поведінки, етикету та засудження тих, хто її цурається.
Основна думка: мова — духовна скарбниця кожного українця; доки живе мова, доти існує нація; думка канадців, що українці не говорять рідною мовою, не виправдалася.
Художні засоби “Заморські гості”
Метафори: «голова…нові будинки…приймає», «очі засвітились».
Риторичні запитання: «Чи потрапити ми можем на прийом до мера?»
Домашнє завдання:
1) записати тему уроку;
2) записати аналіз "Похвала";
3) опрацювати ст.232-233 , виразно читати. 20 хв.
05.05.2020 6-А, В
06.05.2020 6-Б
Тема: Павло Глазовий. "Еволюція", "Найважча роль".
Павло Прокопович Глазовий
(1922 – 2004)
Народився письменник-гуморист 30 серпня 1922 року в селі Новоске-
люватка Казан- ківського району Миколаївської області в родині хлібо-
роба. Сумним і голодним було його дитинство. Єдиним світлим спога-
дом про ті часи є спілкування з учителем Іваном Гуцалюком, який при-
щеплював Павлові любов до літератури, вчив писати вірші. Саме він
запримітив у хлопчика природний нахил до гумору і познайомив учня з
творчістю Остапа Вишні.
Після закінчення середньої школи у 1940 році Глазового забрали слу-
жити в армію, а потім – війна. «…в житті не завжди весело, - говорив
Павло Прокопович. – Хоча я вва- жаю себе щасливою людиною. Адже
пройшов пекельними дорогами війни і залишився живим (а статистика
свідчить, що зі ста вижили троє). На війні не до жартів».
По війні учився у Новомосковській педагогічній школі на Дніпро-
петровщині, потім у Київському педагогічному інституті, який закінчив
у 1950 році.
Впродовж 1950- 1961 рр. працював заступником головного редактора
журналів «Перець» та «Мистецтво». Тут познайомився з Остапом Виш-
нею і потоваришував з ним.
З 1968 року – член Спілки письменників України.
П.Глазовий видав 19 збірок гуморесок і чимало книжечок для дітей.
Зараз його твори друкують в різних виданнях. Актори зі сцени читають
його гуморески.
Помер П.П.Глазовий 29 жовтня 2004 року на 83-му році життя. Як за-
повіт звучать такі рядки:
Щасливі будьте і здорові,
Живіть у радості й любові,
Нехай від лих і бід усіх
Вас береже здоровий сміх.
2. Опрацювання гуморески П.Глазового «Найважча роль»
Виразне читання твору.
Тема: вихваляння матір'ю свого синочка за «талант», який він врешті- решт виявив «на сцені в третій дії».
Ідея: засудження хвалькуватості, бездушності, невміння на справі до- вести свої знання, обдарованість.
Основна думка: не маючи здібностей, хисту, ніколи не станеш справж- нім професіоналом.
3. Опрацювання твору П.Глазоваго «Еволюція»
Виразне читання твору.
Тема: зображення допитливого хлопчика, якого цікавить питання, чому мавпи досі не стали справжніми людьми.
Ідея: засудження тих, хто ганьбить ім'я людини.
Основна думка: людина повинна завжди бути справжньою людиною, де б і в якій ситуації вона не опинилася.
Домашнє завдання:
1)вивчити гумореску "Еволюція", надіслати відею на вайбер(Classroom);2)опрацювати ст. 229-231. 20 хв
30.04.2020 6-А, Б, В
Тема: Авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, уміння посміятися над власною безпорадністю та відстояти свою гідність.
Домашнє завдання:
1) опрацювати ст.225-226 "Гуменний", ст.227-228 "Свиня свинею", відповісти уснр на питання після віршів, виразно читати. 20 хв.
28.04.2020 6-А,В
29.04.2020 6-Б
Тема: "Запорожці у короля". Висміювання моральних вад, негативних рис характеру.
Словникова робота.
Жупани — верхній одяг, оздоблений хутром, був поширений серед заможного козацтва та польської шляхти.
Кармазиновий — з дорогого старовинного темно-червоного сукна.
Храбренні — хоробрі.
Ляхи — поляки.
Щільник меду — лист, утворений чашечками з воску; бджоли та оси роблять його для зберігання меду.
Робота над співомовкою С. Руданського «Запорожці у короля» (15 квітня 1858 р.)
3.1. Виразне читання твору.
3.2. Тема: зображення приїзду козаків до польського короля, їх шаноблива зустріч.
3.3. Ідея: возвеличення мужності, кмітливості козаків, вміння бути дипломатичними.
3.4. Основна думка: у подібній ситуації поважають і цінують тих (козаків), кого побоюються.
3.5. Композиція.
Експозиція: приїзд запорожців до короля.
Зав’язка: здивування ляхів зовнішністю козаків, зокрема їх довгими вусами.
Кульмінація: ляхи намагалися посміятися над козаками та їх вусами, пригостивши їх сметаною.
Розв’язка: козаки попросили короля спробувати запропоновану ним сметану.
Домашнє завдання:
1) записати тему уроку;
2) записати аналіз;
3) опрацювати ст.227 , виразно читати. 20 хв.
23.04.2020 6-А,Б,В
Тема: Степан Руданський. Співомовки С. Руданського - унікальне явище у світовому письменстві. "Добре торгувалось".
Степа́н Васи́льович Руда́нський (25 грудня 1833 с. Хомутинці, нині Калинівського району Вінницької області — 3 травня 1873, Ялта) — український поет, перекладач античної літератури.
Жанри гумору
Байки, усмішки, гуморески, співомовки, анекдоти та ін.Один із цих жанрів гумору придумав український письменник Степан Руданський.
Співомовка — це короткий гумористичний вірш, часто побудований на якомусь народному анекдоті, приказці або каз¬ковому мотиві.
"Добре торгувалось"
Словникова робота.
Мазниця — посуд для дьогтю.
Крамниця — магазин.
Чумак — торгівець сіллю, рибою, які везли з Криму у XVI-XIX ст.
Дьоготь — в'язка бура або чорна рідина, яку використовували для змащування взуття, зброї тощо.
Кацапи зневажливе прізвисько росіян.
Зачав — почав.
Шельма — хитрун, ошуканець.
Толькі — лише.
Адні — одні.
Нівроку — побажання не наврочити своїми словами.
Йно — тільки, лише.
“Добре торгувалось” аналіз твору
Тема: розповідь про чумака, який шукав дьоготь у багатих крамницях і пошив у дурні двох купців.
Ідея: уславлення мудрості, кмітливості чумака, вміння відстоювати свою власну гідність. Основна думка. У «Добре торгувалося» автор закликає не насміхатися з інших, бути приязним та привітним. У співомовці “Добре торгувалось” висміяно панів, які хочуть поглумитися над мужиком, щоб показати свою зверхність, але це їм не вдається, бо в народі багато розумних людей, дотепних, і вони так повертають справу, що в дурнях залишаються пани. Твір є гумористичним, адже зображує смішне в життєвих явищах і людських характерах у доброзичливому, жартівливому тоні на відміну від сатиричного . Веселими словами чумак довів свою дотепність та розум. Так автор підкреслив, що не можна насміхатися та глузувати з інших. Сюжет: Чумак ходив серед магазинів великого міста, хотів купити дьогтю. Покупці пропонують багато краму, але мужикові нічого більше не треба. Зайшов у десяту крамницю, чемно привітався і спитався за дьоготь. Два купці вирішили поглузувати із мужика і сказали, що в крамниці продаються дурні. На що чумак відповів, що добре торгувалося, оскільки на продаж тільки вони обоє зосталися. Купці хотіли посміятися з мужика, але він виявися дотепнішим та розумнішим.
Домашнє завдання:
1) записати тему уроку;
2)виписати терміни"гумореска", "інверсія".
3) опрацювати ст.223-225, читати. 20 хв.
21.04.2020 6-А,В
22.04.2020 6-Б
Тема: "Муха і Бджола". Зневага донадокучливих, ледачих людей, що живуть за рахунок інших. Викриття дурості й пихатості в байці "Жаба і Віл".
https://www.youtube.com/watch?v=GrW_KfEU44M
Ідейно художній аналіз байки Л. Глібова "Муха і Бджола":
Вступ: розповідь про Муху-ледащицю та її байдикування.
Основна частина: зустріч Мухи і Бджоли та їхня розмова про значення праці.
Мораль: не можна бути лінивим і нахабним, треба любити чесну працю, яка нас годує.
Вступ: розповідь про Муху-ледащицю та її байдикування.
Основна частина: зустріч Мухи і Бджоли та їхня розмова про значення праці.
Мораль: не можна бути лінивим і нахабним, треба любити чесну працю, яка нас годує.
Якими людськими рисами наділена Муха, а якими Бджола:
Муха – це носій соціального зла, паразит, зухвалий нероба, який вбачає сенс свого існування в безперервному гультяйстві. Л. Глібов наділяє її такими рисами, як хвалькуватість, зухвалість, чванливість, безсовісність.
Муха – це носій соціального зла, паразит, зухвалий нероба, який вбачає сенс свого існування в безперервному гультяйстві. Л. Глібов наділяє її такими рисами, як хвалькуватість, зухвалість, чванливість, безсовісність.
Бджолі властиві якості, характерні для "маленької людини". Вона – скромна, працьовита, чесна. Їй навіть ніколи перепочити: з ранку до вечора вона у праці, у "клопотах у полі".
Чого навчає байка Л. Глібова "Муха і Бджола":
Засуджувати ледарство, неробство, обмеженість, паразитичне існування; схвалювати працелюбність, справедливість, чесність.
Засуджувати ледарство, неробство, обмеженість, паразитичне існування; схвалювати працелюбність, справедливість, чесність.
Ідейно художній аналіз байки Л. Глібова "Жаба і Віл":
Тема: зображення жаби, яка намагалася позмагатися з волом стосовно розміру, в результаті «з натуги луснула — та й одубіла».
Ідея: засудження на прикладі жаби негативних людських вад, а саме жадібності, заздрості, пихатості, хвалькуватості(13 слайд)
Основна думка: «...найлучче жити, Як милосердний бог дає».
Тема: зображення жаби, яка намагалася позмагатися з волом стосовно розміру, в результаті «з натуги луснула — та й одубіла».
Ідея: засудження на прикладі жаби негативних людських вад, а саме жадібності, заздрості, пихатості, хвалькуватості(13 слайд)
Основна думка: «...найлучче жити, Як милосердний бог дає».
Риси характеру Жаби у байці "Жаба і Віл":
Заздрісність, вигадливість, самовпевненість, глупота, цікавість до всього.
Заздрісність, вигадливість, самовпевненість, глупота, цікавість до всього.
Домашнє завдання:
1)вивчити байку "Щука",2)виразно читати байки на ст. 220-222. 20 хв
16.04.2020 6-А, Б, В
Тема: Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів. Роль гумору в житті українців. Леонід Глібов. Байка "Щука".Побудова байки.
Домашнє завдання:
1) записати тему уроку;
2)виписати термін "уособлення"
3)записати аналіз байки(тема, ідея, основна думка). 20 хв.
14.04.2020 6-А, В
15.04.2020 6-Б
Тема: Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів. Роль гумору в житті українців. Леонід Глібов. Байка "Щука"
Народився у селі Веселий Поділ Хорольського повіту. Його батько, Іван Назарович Глібов, був управителем кінськими табунами в маєтку поміщика Гаврила Родзянки. Дитинство провів у селі Горби Кременчуцького повіту, куди з Веселого Подолу перейшов на роботу його батько, забравши з собою сім'ю.
Початкову освіту здобув удома за допомогою матері, а 1840 року вступив до Полтавської гімназії, де почав писати вірші і де виходить його перша збірка російською мовою «Стихотворения Леонида Глебова» (1847). До жанру байки Глібов звертається під час навчання у Ніжинському ліцеї вищих наук, тоді ж деякі з них друкує у газеті «Черниговские губернские ведомости».
Після закінчення ліцею (1855) Глібов працює вчителем історії та географії в Чорному Острові на Поділлі, а з 1858 — у Чернігівській чоловічій гімназії, гаряче захищає прогресивні педагогічні методи. Навколо сім'ї Глібова групується чернігівська інтелігенція. 1861-го письменник стає видавцем і редактором новоствореної газети «Черниговский листок». На сторінках цього тижневика часто з'являлися соціально гострі матеріали, спрямовані проти місцевих урядовців, поміщиків-деспотів, проти зловживань судових органів. За зв'язки з членом підпільної організації «Земля і воля» І. Андрущенком у 1863 Глібова було позбавлено права вчителювати, встановлено за ним поліцейський нагляд.
Два роки поет живе у Ніжині, а 1865-го повертається до Чернігова та деякий час працює дрібним чиновником у канцелярії губернатора. З 1867 він стає управителем земської друкарні, продовжує активну творчу працю, готує збірки своїх байок, видає книги-«метелики», друкує фейлетони, театральні огляди, публіцистичні статті, поезії російською мовою, твори для дітей.
Помер 10 листопада 1893 в Чернігові, де його й поховали на території монастиря Святої Трійці (вул. Толстого, Болдина гора).
Пригадаємо хто така щука
Перейдемо до байки
Домашнє завдання:
1) записати тему уроку;
2)виписати та вивчити терміни ст.217-218;
3)прочитати виразно байку. 20 хв.
09.04.2020 6-А, Б, В
Контрольна робота №5 за темою "Пригоди і романтика"
Письмовий твір "Безсмертя і добро, вічність і краса - основа життя людини на землі"
(за вивченими творами)
Домашнє завдання:
Контрольна робота №5 за темою "Пригоди і романтика"
Письмовий твір "Безсмертя і добро, вічність і краса - основа життя людини на землі"
(за вивченими творами)
Домашнє завдання:
1) записати тему уроку;
2)виконати завдання та відправити у Classroom.
07.04.2020 6-А,В
08.04.2020 6- Б
Тема: Розвиток мовлення №4. Написання листа літературному герою Климові.
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ НАПИСАННЯ ЛИСТА
ЛІТЕРАТУРНОМУ ГЕРОЄВІ
Необхідно дотримуватися всіх вимог до написання
листа.
Ø шанобливе
привітання;
Ø запитання
до героя;
Ø власна
думка про роман;
Ø декілька
слів про себе;
Ø прощальні
слова;
Ø підпис,
ім’я, прізвище.
Шановний _______________!
Як твої справи? Чим ти зараз займаєшся? …
Я нещодавно прочитала книжку (автор, назва книги) про твої пригоди і мені дуже сподобалось! Я дуже
захоплююсь такою літературою. Твої пригоди – це просто …
Особливо мені сподобались ті епізоди, де ти…
Ще мене вразило, як …
А розкажи мені ще, як тобі вдалося…
На жаль, нам пора прощатися. Я буду дуже сумувати і вже
чекаю на нові зустрічі з тобою та твоїми друзями на сторінках нових книжок!!!
До побачення, любий _________ !
Твоя палка шанувальниця,
учениця _______ класу
(прізвище та ім’я)
(Дата)
|
02.04.2020 6-А, Б, В
Тема: Клим Джура - рятівник світу. Його друзі й вороги. Перевтілення героя.
Головні герої:
- Клим Миколайович Джура — головний герой, школяр, на початках боягузливий і невпевнений. З часом він проявляє кмітливість, відвагу та сміливість у допомозі своїм рідним і друзям. Щодо нього бабуся і батьки мають плани з порятунку Землі, але довго не виказують цього.
- Таємне Товариство Боягузів (ТТБ) — організація, створена з метою порятунку планети від прибульців та вірусу страху, її засновник — Пані Соломія.
- Жук і Заєць з ТТБ — товариші Клима.
- Пані Соломія (бабуся Клима) — скромна прибиральниця в банку, насправді ж — учений-винахідник машини часу і засобу проти страху. Саме вона спланувала численні події, щоб допомогти ТТБ, Климу і його батькам завадити прибульцям у минулому, оскільки власну історію вона змінювати не може.
- Батьки Клима — археологи, котрі знають про ТТБ і важливість Клима, але приховують це, поки не настане потрібний час.
- Прибульці — подібні на синіх велетенських жаб істоти, звані синьомордами. Їхньою метою є поневолити людей, щоб вони працювали на фермах і вирощували комах, яких прибульці поїдають.
- Ватажок синьомордів — лідер синьомордів на Землі, головний антагоніст твору та заклятий ворог Клима. Перетинався з Климом на будівельному майданчику і намагався вбити його.
- Механічний голос — голос комп'ютера, який зустрів Клима з ТТБ і роз'яснив деталі боротьби ТТБ з прибульцями.
Другорядні
- Кактус (Сашко Смик) — хуліган, якого боїться Клим. Згодом прибульці підкупляють його та роблять своїм прислужником.
- Байбачок
- Банкір
- Люди
Домашнє завдання:
1) записати тему уроку;
2)виписати та вивчити терміни ст.195;
3)відповісти усно на питання ст. 210.
31.03.2020 6-А, В
01.04.2020 6-Б
Тема: Клим Джура - рятівник світу. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.
Домашнє завдання
1) записати число, тему уроку;
2) виписати цитати, які характеризують головного героя(Клима Джуру);
3) переглянути зміст повісті на ст. 195-210. 20 хв.
Добрый вечер.
ОтветитьУдалитьКаким образом сдавать Вам выполненные задания?